Cu ocazia evenimentului ,,Noaptea Muzeelor”, din 16 mai 2015, Muzeul de Artă din Craiova va prezenta simultan publicului craiovean, dar și celui din capitală două proiecte expoziționale.  

La Muzeul de Artă din Craiova se va deschide, în  Sala Oglinzilor, expoziția ,,Ipolit Strâmbu”, iar la București, în cadrul evenimentului ,,Art Safari” din perioada 13-16 mai a.c., Muzeul de Artă din Craiova va participa cu proiectul ,,Tradiționalism/ Modernism”, expunând lucrări de Ion Țuculescu, Eustațiu Stoenescu, Dumintru Ghiață și Corneliu Michăilescu.

La Craiova, pe  lângă prezentarea colecției permanente, Muzeul de Artă va începe o serie de microexpoziții temporare, în Sala Oglinzilor, în cadrul cărora vor fi prezentate lucrările unor artiști remarcabili.

Expoziția care va deschide seria va fi dedicată pictorului Ipolit Strâmbu, un reprezentant emblematic al picturii românești din prima jumâtate a secolului XX. Masterpiece-ul expoziției va fi lucrarea ,,Două prietene”.

Pictorul Ipolit Strâmbu a abordat subiecte clasicizante, având o solidă formație figurativă, fiind legat stilistic de bagajul formativ dobândit la Munchen și la Paris. Reprezentând dimensiunea domestică a vieții cotidiene și având o viziune standardizată a frumuseții, caracterizată printr-o eleganță căutată a personajelor feminine, a păstorilor, cât  și prin idilizarea peisajului, artistul oferă o perspectivă hedonistică și nostalgică asupra vremurilor trecute. Sunt recognoscibile certe influențe prerafaelite.  Lumina este un factor important în creația sa,  insinuându-se supranatural în lucrările artistului și asupra căreia ne vom opri în filmul de prezentare care va însoți microexpoziția.

Proiectul expozițional TRADIȚIONALISM/MODERNISM, prezentat la București, în cadrul Art Safari - 2015 este gândit din perspectiva rolului pe care o instituție muzeală trebuie să îl aibă în spațiul public contemporan. Depășind faza „arhivistică” a epocilor precedente, muzeul nu mai este un simplu trezorier al valorilor artistice, el trebuie sa fie un modelator activ în  piața culturală, implicând societatea și conectându-i pe membrii acesteia, nu doar la valorile pe care le deține, ci și la avantajele civilizatorii ale unei existențe trăite prin intermediul culturii vizuale.

În acest sens, conceptul  propus se dorește a fi, nu doar o simplă expunere a unor artiști cunoscuți în istoria artei românești, ci o punere în oglindă a unor formule vizuale, aparent antagonice, care însă se completează într-o firească simbioză. Alăturarea unor artiști tradiționaliști, atașați perspectivei realiste, așa cum sunt Dumitru Ghiață și Eustațiu Stoenescu cu alții, precum Corneliu Michăilescu și Ion Țuculescu, a căror vizualitate este marcată de o gândire imaginativă nonconformistă, dă un sens actual conceptului de muzeu, loc în care înțelegerea tradiției oferă  un sens coerent contemporaneității.